Helpcentrum Helpcentrum
Artikels Community
Nederlands
English (GB) Français
Aanmelden

Hallo ,

Hoe kunnen we je helpen?

Handige links
  • Aan de slag met Resengo
  • Stel een vraag aan de community
  • Vraag het aan support
  • Volg een webinar
  1. Helpcentrum
  2. Aan de slag met Resengo
  3. Resengo op je mobiel apparaat

De IOS App voor Resengo Tafels

Youri Teijema
Bewerkt: 29 mei 2024 13:48

Zorg ervoor dat jij altijd op de hoogte bent van wie naar jouw restaurant komt en wie er momenteel zit. Met de IOS app van Resengo kan jij altijd je reserveringen en bezetting raadplegen. Ook reserveringen toevoegen kan je via de app doen.

Hoe werkt de IOS App?

Resengo heeft een IOS App die je kan downloaden. Download de Resengo i-Table app via de app-store door te zoeken op Resengo of via apps.apple.com/be/app/resengo-table Inloggen doe je met je Resengo account. De app is niet beschikbaar voor Android.

Enkel beheerderaccounts hebben de mogelijkheid om de app te gebruiken. Als gebruiker (uw gast) is de app niet beschikbaar.

De eerste keer dat je aanlogt kan het even duren totdat alle data geladen zijn. Dit laden van alle data is enkel de allereerste keer dat je aanlogt nodig. 

Hoe kan ik op de iPad tafels verslepen of bewerken?

Je kan op de iPad tafels bewerken door 1 seconde op de tafel te blijven drukken. Je zal zien dat het bijwerkmenu dan verschijnt. Indien je tafels wil verplaatsen op de iPad, kan je bovenaan eerst op  klikken. Dat wordt dan  zodat je weet dat je in de sleepmodus zit. Blijf je dan 1 seconde op een tafel drukken, dan krijgt deze een rode rand en kan je ze verslepen. Laat los en druk op om op te slaan. Druk nogmaals op om de sleepmodus te verlaten.

Troubleshooting

Mijn login en wachtwoord worden niet onthouden op mijn iPad/iPhone, hoe kan ik dat verhelpen?

Bij de nieuwe update van iOS staat de instelling die cookies opslaat standaard uit. 

Mogelijke symptonen als gevolg:

• Het niet onthouden van wachtwoorden, laatst gebruikte instellingen,...
  • Je krijgt een melding dat op de webpagina cookies vereist zijn - Website functies werken niet zoals verwacht 

Oplossing bij IOS 6

1. Ga naar Instellingen > Safari
  2. Onder Privacy zie je Accept cookies
  3. Als dit ingesteld staat op Nooit, klik je op Accept cookies en selecteer je Van bezocht of Altijd
  4. Test de webpagina opnieuw

Oplossing bij IOS 7

1. Ga naar Instellingen > Safari
  2. Onder Privacy & Beveiliging zie je de Blokkeer cookies instelling
  3. Als dit ingesteld staat op "Altijd", klik je op "Blokkeer cookies" en selecteer je Van derden en adverteerders of Nooit
  4. Test de webpagina opnieuw

Hoe kan ik een melding krijgen op de App van nieuwe reserveringen?

Je kan instellen in de app dat je van nieuwe reserveringen een melding krijgt zodra deze binnenkomen, doe hiervoor het volgende:
  1. Zorg dat je in het menu staat waar je Reserveren, Snellijst, enz. te zien krijgt. Kies daar helemaal onderaan voor Instellingen.
  2. je hebt daar nu twee mogelijke instellingen die je kan activeren. Wanneer je deze instellingen op groen zet worden ze geactiveerd.
    • Online reservering: Een melding krijgen op je telefoon telkens er een online reservering wordt gemaakt, dwz wanneer de klant zelf reserveert of een reservering aanpast
    • Gewone reservering: Een melding krijgen op je telefoon telkens er iemand van het restaurant zelf een reservering toevoegt (bv via de app of via de online backoffice) of een reservering aanpast
  3. Klik rechts boven op Opslaan om je nieuwe instellingen te bewaren en terug te gaan naar het menu
  4. Controleer de instellingen voor berichtgeving van je iPhone/iPad. Ga naar Instellingen > Berichtgeving > i-Table.

Wat zijn de mogelijke instellingen van de App?

Eens ingelogd kan je via het Menu > Instellingen volgende zaken aanpassen:
Algemene instellingen
  • Sync interval (min): Het aantal minuten om de hoeveel tijd dat de app gaat kijken of er nieuwe reserveringen/aanpassingen zijn
  • Aantal maanden op snellijst: Het aantal maanden dat je vooruit kan reserveren met de app

Client synchronisatie

• Hardnekkig: Wanneer je beheerder bent van meerdere bedrijven die met Dixys werken dan kan je er voor zorgen dat alle bedrijven synchroniseren en niet enkel hetgeen waar je in bent aangelogd op de app
  • Historiek dagen:  Het aantal dagen in het verleden dat er gegevens in de app bijgehouden moeten worden

Client meldingen (meldingen die je krijgt op je iPhone of iPad)

• Online reservering: Een melding krijgen op je iPhone/iPad telkens er een online reservering wordt gemaakt
  • Gewone reservering: Een melding krijgen op je iPhone/iPad telkens er iemand van het restaurant zelf een reservering toevoegt

Ik kan de app niet gebruiken, ik krijg de melding dat ik Resengo moet contacteren?

De app is een onderdeel van met Mobile & Social Pack Naast de app biedt deze module nog veel interessante mogelijkheden. Jouw reserveringssysteem wordt geïntegreerd in je Facebook-pagina en gekoppeld aan je Twitter-account indien je daar gebruik van maakt. Dit biedt extra mogelijkheden:

1. Jouw klanten kunnen direct via Facebook reserveren.
  2. Indien je over de cadeabon-webshop beschikt kunnen uw klanten cadeaubonnen direct via Facebook kopen.
  3. Positieve feedbacks die je ontvangt kunnen automatisch op jouw Facebook-pagina gepost worden.
  4. Last minutes die je aanmaakt worden automatisch op jouw Facebook-pagina en Twitter gepost met een link om die last minute direct te reserveren.
  5. Klanten kunnen hun eigen positieve recensies laten posten op hun eigen timeline. Deze feedbacks worden enkel gepost zodra je ze publiceert. Dit is de moderne mond-aan-mond reclame!

De setup van deze module kost éénmalig € 150. De licentie kost € 10/maand. Indien je deze module geactiveerd wenst te zien, contacteer dan de Resengo helpdesk.

Hoe kan ik de ontvangst doen via de app?

De ontvangst doe je via het menupunt Ontvangst.
Aankomst registreren
Je hebt hier tabbladen die je telkens de reserveringen in verschillende statussen tonen:

• R: Gereserveerd, aangeduid met een vinkje
  • B: Aan de bar, aangeduid met een glas. Deze status is niet standaard geactiveerd
  • A: Aan tafel, aangeduid met een mes en vork
  • V: Vertrokken, aangeduid met een uitgang
  • NS: No Show, aangeduid met een duim naar beneden

Door een reservering naar rechts te swipen komt die in de volgende status te staan. De ontvangst doe je dus door de lijst op het tablad te zetten en vervolgens de aangekomen klanten naar rechts te swipen.
Heb je op het einde van een avond no-shows dan kan je die naar links swipen.

Passage ingeven
Een passant geef je in als volgt:

1. Klik in het ontvangst-scherm rechts boven op het plusteken
  2. Kies het aantal personen
  3. Klik eventueel op Tafel indien je een andere tafel wilt toewijzen dan de tafel die automatisch door i-Tafel wordt berekend
  4. Klik in het tafel-scherm op de tafel(s) waar je deze gasten aan gaat zetten
  5. Klik rechts boven op Opslaan

De gasten verschijnen in de ontvangstlijst vanaf 90 minuten voor de shift begint. Dit venster kan je aanpassingen via de instellingen onder Algemene instellingen>Tijdsvenster

De gegevens tussen de app en de web-applicatie lijken niet gelijk te lopen, wat moet ik doen?

De app werkt offline, wat betekent dat gegevens gesynchroniseerd worden tussen de app en de webserver. Wanneer de synchronisatie een tijdje niet gelopen heeft (bijvoorbeeld wanneer je toestel offline is), kan het zijn dat deze gegevens niet gelijk lopen.

Om er zeker van te zijn dat alles gesynchroniseerd is doe je het volgende:

1. Zorg ervoor dat je toestel verbonden is met het internet. Probeer bijvoorbeeld eerst eens te surfen naar wat websites om daar zeker van te zijn
  2. Ga in de app naar Reserveringslijst.
  3. Trek deze naar beneden en houd dat even zo zodat het tandwieltje blijft draaien
  4. Wanneer het tandwieltje stopt met draaien is de synchronisatie voltooid. In de reserveringslijst mogen geen reserveringen in het oranje meer staan.
    Mochten er toch reserveringen in het oranje blijven staan in de lijst of mocht je toch nog verschillen blijven merken tussen de gegevens in de app en de web-applicatie, gelieve dit probleem te melden aan de helpdesk met een duidelijke omschrijving van welke gevens niet correct zijn.

Optie App verwijderen en herinstalleren.

Let op

Voordat je de applicatie verwijdert, dien je na te kijken of er geen niet-gesynchroniseerde reserveringen in je reserveringslijst op de app staan. Deze zijn genoteerd in het oranje. Je kan deze handmatig synchroniseren door de reserveringslijst naar beneden te slepen tot je bovenaan een cirkel-icoontje te zien krijgt. Indien je de applicatie verwijdert terwijl je nog niet-gesynchroniseerde reserveringen in de applicatie heeft staan, gaan deze permanent verloren.

Waarom zie ik geen tafelplan in de app?

De app is een vereenvoudigde versie van i-Tafel. De voornaamste reden hiervoor is omdat de app ook offline werkt. dat wil zeggen dat gegevens continue gesynchroniseerd worden. Dat betekent echter ook dat het onmogelijk is om alle mogelijkheden die de online toepassing biedt ook in de app aan te bieden. Het tafelplan is een van de zaken die niet mogelijk zijn op de app.

Op je iPad of tablet kan je wel ook gewoon gebruik maken van de online versie. Het tafelplan is volledig voorzien om te gebruiken via een tablet.

Waar kan ik het versienummer en device ID van mijn toestel terugvinden?

• Open de applicatie en navigeer naar Instellingen
  • Scroll naar beneden en selecteer Over

Ik heb problemen met app, welke stappen onderneem ik?

Om de problemen met de app op te lossen kan u volgende verschillende methodes uitproberen:

1. Activeer de vliegtuigmodus en schakel deze weer uit na dertig seconden. Lost dit het probleem niet op, ga verder met stap 2.
  2. Schakel het toestel waarop de app problemen geeft uit en wacht dertig seconden. Schakel het toestel daarna weer aan.
  3. Open in de app Instellingen en druk helemaal onderaan op Alle gegevens opnieuw inladen.
  4. Navigeer naar de reserveringslijst van de app en kijk na of er nog reserveringen in het oranje staan. Deze reserveringen zijn nog niet overgezet naar het systeem op de computer en noteer je even manueel in het systeem op de computer.
  5. Verwijder de i-Table app door lang op het icoontje te drukken en vervolgens op het kruisje. Navigeer naar de Appstore en zoek naar Resengo, download de i-Table app opnieuw en meld je opnieuw aan.

Indien dit de problemen niet oplost, contacteer ons via onze helpdesk.

Was dit artikel nuttig?

Een team waar je op kan rekenen!

Niet gevonden gevonden wat je zoekt? Stel jouw vraag en we helpen je graag verder.
Stel je vraag aan Resengo
  • Waarom Resengo
  • Overzicht
  • Horeca
  • Beauty & welness
  • Overstappen naar Resengo
  • Partners
  • Klantverhalen
  • Oplossingen
  • Tafels
  • Agenda
  • Ontdek