Bij de Resengo Troubleshooting-pagina's vind je een oplijsting weer van veelgestelde vragen. Vind je je vraag niet meteen bij een FAQ? Scroll dan eens door de Troubleshooting-pagina van dat thema. Je vindt dit soort pagina's bij elk groot thema. Mogelijks is jouw vraag of opmerking hier terug te vinden, of leer je iets bij dat je nog niet wist. Klik op de gewenste titel om de bijbehorende uitleg te zien.
Hoe voeg ik een interne opmerking toe bij een klantenfiche?Je kan een interne opmerkingen bij een klantenfiche plaatsen. Deze opmerking zal dan altijd te zien zijn wanneer deze klant een reservering maakt bij jullie.
Je kan dit ook instellen via de ledenlijst door het profiel van de klant te |
Hoe kan ik bepaalde klanten in-of uitschrijven voor de nieuwsbrief?Ga naar je ledenlijst
|
Een klant wil het e-mail adres wijzigenWanneer een klant zijn/haar e-mail adres wil wijzigen, moeten zij dit zelf doen. Dit is zo bepaald door de GDPR regelgeving. Ze doen dit zo:
|
Hoe voeg ik twee accounts samen?Indien een bepaalde persoon meermaals in jouw ledenlijst staat, is het aangeraden om deze accounts samen te voegen. De werkwijze vind je hieronder:
Wanneer je meer dan 2 accounts wilt samenvoegen dan moet je bovenstaande procedure herhalen voor elk profiel dat je met het hoofdprofiel (= het profiel dat je wilt behouden) wilt samenvoegen Wanneer je twee profielen samenvoegt worden direct al de belangrijkste gegevens (bv reserveringen, orders, abonnementen, ) samengevoegd. Andere zaken (waar je in praktijk weinig van gaat merken) worden later samengevoegd. Wanneer een profiel een beheerdersrol heeft in een bepaald Resengo omgeving dan kan het NIET samengevoegd worden, samenvoegen zal dan ook geen effect hebben. Wanneer dit het geval is en je wil bepaalde accounts toch samenvoegen, contacteer dan de Helpdesk. |
Kan ik iemand blokkeren zodat die niet meer kan reserveren bij ons?Neen, dat is niet mogelijk. Wanneer we een klant zouden blokkeren op basis van email dan bestaat de mogelijkheid dat er door diezelfde klant met een ander mailadres een reservatie wordt aangemaakt. Je kan daarom best steeds no-shows en persoonlijke opmerkingen bij de klant registreren, zo zie je dit direct in je reserveringsscherm bij de klant verschijnen en kan je eventueel gepaste maatregelen nemen. Dat is beter dan dat de persoon onder een andere account zou reserveren en je dus niets van het verleden van die persoon zou afweten. |
Hoe geef ik een andere gastnaam en/of e-mail in dan die in de klantenfiche van de contactpersoon?Het is mogelijk dat een contact een reservering maakt voor een andere persoon, zoals een hotel voor haar gast of een secretaresse voor haar baas, enzovoort. Zie je Nog belangrijke informatie:
|
Waarom kan ik de naam, het paswoord of het email-adres (en dus login) van sommige leden niet meer aanpassen?In sommige ledenfiches verschijnt naast het email-adres een met de melding "De login en het paswoord kan enkel nog door deze gebruiker zelf worden aangepast" Dat komt omdat deze persoon zijn/haar login zichzelf ooit heeft aangemeld op een andere Resengo omgeving dan het uwe. Vanaf dan is het email-adres, de voornaam, naam en paswoord enkel nog aanpasbaar door die persoon zelf of door een medewerker van de helpdesk. Dit is omwille van privacy- en security-redenen. Is deze persoon de login kwijt en heeft nog wel toegang tot het email-adres dat in de fiche staat? Zie de tab hieronder om de login manueel opnieuw te versturen. Met deze login kan hij/zij zich aanmelden via www.resengo.com en zelf het email-adres en/of paswoord gaan aanpassen indien gewenst. Deze persoon is de login kwijt en heeft geen toegang meer tot het email-adres dat in de fiche staat? Dan kan je best de helpdesk contacteren. Geef de id van de betreffende persoon door en het nieuwe email-adres dat in de fiche ingesteld moeten worden |
Hoe kan ik een persoon zijn login en paswoord manueel versturen?
Indien er geen L maar een P staat, wil dit zeggen dat dit fiche een ongeldig of geblokkeerd mailadres bevat. Je kan dan op P klikken om de login af te drukken en zo aan die persoon mee te geven. Met die login kan de persoon in kwestie zich aanmelden en zijn/haar fiche aanvullen en voorzien van een correct email-adres. |
Mijn klant heeft een hotmail (of msn, outlook.com)-adres en krijgt geen mails?Hotmail heeft haar criteria voor mails zo streng gemaakt dat het eigenlijk niet meer werkbaar is. Zowat alle mails van afzenders die je niet als veilige afzender gemarkeerd hebt, komen in de spam terecht. Zelfs als je vanuit je eigen mailbox een mail naar een hotmail-adres stuurt is de kans groot dat die in de spam terecht komt. Wanneer een klant met een hotmail-adres dus zegt dat die geen mail krijgt moet je hem/haar er steeds op wijzen dat die mail in de spam-folder (Ongewenste mail) kan zitten. Bovendien is het ook mogelijk dat hotmail het afleveren van mails met 24 uur vertraagt. Om dit alles te voorkomen kan je de klant ook zeggen dat hij/zij het domein @resengo.email best als veilige afzender instelt. Vraag je klant ook expliciet om in hotmail aan te geven dat de betreffend email geen spam is. Op die manier zal je afleverbetrouwbaarheid gaan verbeteren en mails in hotmail uiteindelijk wel toekomen. |
Hoe kan ik de email van een fiche als login instellen wanneer het systeem zegt dat de login niet het emailadres is?
Indien de login nog nergens gebruikt wordt, zie je No Client Found en mag je de helpdesk raadplegen. |
Ik krijg de volgende melding, wat moet ik doen? Er werd minstens één persoon gevonden in iXtranet met gegevens die overeenkomen met dewelke u hebt ingevoerd. Bent u zeker dat het niet één van deze personen betreft?Als je zeker bent dat de ingegeven persoon niet dezelfde persoon is als een van de weergegeven personen, klik je op Ik ben zeker dat dit niet één van de bovenstaande personen is en wil een nieuwe gebruiker aanmaken. Indien het wel dezelfde persoon is, zijn er twee opties. Als de persoon al bestaat in je omgeving en je bent zeker dat de weergegeven persoon dezelfde is, ga je de accounts samenvoegen door te klikken op |