Helpcentrum Helpcentrum
Artikels Community
Nederlands
English (GB) Français
Aanmelden

Hallo ,

Hoe kunnen we je helpen?

Handige links
  • Aan de slag met Resengo
  • Stel een vraag aan de community
  • Vraag het aan support
  • Volg een webinar
  1. Helpcentrum
  2. Order & Shop
  3. Shop & Go

Troubleshooting met de shop & go module

Youri Teijema
Bewerkt: 23 augustus 2024 14:15

Bij de Resengo Troubleshooting-pagina's vind je een oplijsting van veelgestelde vragen. Vind je je vraag niet meteen bij een FAQ? Scroll dan door de Troubleshooting-pagina van dat thema. Je vindt dit soort pagina's bij elk groot thema. Mogelijks is jouw vraag of opmerking hier terug te vinden, of leer je iets bij dat je nog niet wist. Klik op de gewenste titel om de bijbehorende uitleg te zien.

Ik wil graag een dag of aankomstuur dichtzetten voor mijn shop

1. Ga naar je Icon Inbox.
  2. Selecteer linksboven je shop.
  3. Ga naar de plus rechtsboven voor je kalender.
  4. Ga naar dee gewenste dag en klik op de drie puntjes naast de dag.
  5. Klik op de groene bol om de beschikbaarheid te blokkeren. Wens je een dag opnieuw beschikbaar te maken klik je op de rode bol.

Het adres van mijn afhaal is anders dan dat van mijn zaak

Om een adres in te stellen voor je afhaalmomenten dat afwijkt van het standaard adres, dien je volgende stappen te volgen:

• Je werkt het gewenste afhaalmoment of reeks van afhaalmomenten bij.
  •  Via het tabblad Uitgebreid kan je het aangepaste adres invullen.
  • Klik op Opslaan.

In de communicatie naar de gast toe zal nu dit adres meegedeeld worden. 

Hoe kan ik een order annuleren?

Een eindklant kan zelf niet zijn bestelling annuleren. Dit dient gedaan te worden door het restaurant zelf.

Je gaat eerst het order annuleren en daarna de klant terugbetalen:

1. Ga naar Orders.
  2. Klik op Zoekfunctie tonen en zoek de bestelling.
  3. Verander de status van Bevestigd naar Geannuleerd.
  4. Stort het bedrag terug naar de eindklant. Zie hieronder.

Ik wil een order graag terugbetalen aan de klant

mceclip0.png

Verwijder eerst het order zoals beschreven hierboven.

1. Ga naar Icon> i-Kassa > Fin. Transacties.
  2. Filter links bovenaan op de 'nog uit te betalen online betalingen'.
  3. Zoek naar de transactie gebaseerd op basis van de transactie-persoon of de transactie-datum en klik op

Je kan dit ook doen via je order:

1. Ga naar Icon> i-Kassa > Orders.
  2. Zoek het order op op basis van het ordernummer, de naam van de klant of de datum dat het order werd aangemaakt. Klik op mceclip0.png en nadien op
  3. Je kan er voor kiezen om het bedrag volledig of gedeeltelijk terug te betalen. Het bedrag zal rechtstreeks teruggestort worden op de kaart van de consument.

De terugbetaling wordt altijd betaald met het huidige saldo dat je hebt. Dat wil zeggen dat je nog meer geld moet ontvangen van online betalingen (zoals voorschotten, cadeaubonnen, takeaway orders, ...) dan dat er terugbetalingen hangende zijn. 

Krijg je de melding dat je saldo niet voldoende is om deze terugbetaling te doen, moet je jouw saldo omhoog krijgen. Dit kan je doen door zelf online een betaling te doen. Maak hiervoor intern een reservering aan met je eigen email adres en vul het bedrag in dat je nodig hebt. Betaal dit online via de mail die je hebt ontvangen en je kan de terugbetaling doen.

de terugbetaling wordt niet onmiddellijk uitgevoerd. Voor de terugbetaling versturen we een verzoek naar onze betaalprovidor, Molly. Molly laat ons nadien weten wanneer de terugbetaling effectief werd uitgevoerd. Zolang dat niet gebeurd is, blijft de terugbetalingstransactie in de aanvraagstatus.

Was dit artikel nuttig?

Een team waar je op kan rekenen!

Niet gevonden gevonden wat je zoekt? Stel jouw vraag en we helpen je graag verder.
Stel je vraag aan Resengo
  • Waarom Resengo
  • Overzicht
  • Horeca
  • Beauty & welness
  • Overstappen naar Resengo
  • Partners
  • Klantverhalen
  • Oplossingen
  • Tafels
  • Agenda
  • Ontdek