Hoe kan ik een order annuleren?Een klant kan zelf niet zijn bestelling annuleren. Dit dient gedaan te worden door jullie zelf. Annuleer eerst het order en betaal nadien de klant terug:
|
Hoe kan ik een geannuleerd order terugvinden en terugzetten?
|
Hoe kan ik de leverdatum van een order wijzigen?
|
Hoe kan ik een order (en eventueel gekoppelde reserveringen en betaallijnen) definitief verwijderen?
Het order en alles wat er aan vast hangt (reserveringen, betalingen) is nu definitief verwijderd. Gekochte abonnementen worden NIET verwijderd door het verwijderen van een order. Wil je dus ook een abonnement verwijderen dat aangekocht is met een order dat je verwijderd hebt, dan moet je dat manueel nog gaan verwijderen. |
Prijzen en betalingen van orders
Hoe geef ik manueel een betaling in van een orderWanneer je een betaling krijgt van een order dat via Resengo is binnengekomen, moet je dit nog even registreren in jouw Resengo.
|
Hoe kan ik van een ingegeven betaling de betaalwijze en/of het bedrag aanpassen?
|
Hoe kan ik een verkeerd ingegeven betaling verwijderen?
Let op
Indien het een online betaling betreft dan kan je deze echter niet verwijderen. Deze moet je dan terug op onbetaald zetten, zie hieromtrent: - Hoe kan ik een online betaling terug op onbetaald zetten aangezien ik deze niet kan verwijderen?
|
Hoe kan ik een online betaling terug op onbetaald zetten aangezien ik deze niet kan verwijderen?
|
Hoe reken ik een aangepaste prijs aan voor een klant/groep van klanten?Je wenst bijvoorbeeld voor een bepaalde groep van vrienden of familie aangepaste prijzen aan te rekenen voor je producten. Eerst gaan we je klanten groeperen in een Klantengroep:
Vervolgens gaan we bepalen voor welk product we een speciale prijs willen hanteren en deze prijs ook instellen via onze producten:
Bij het aanmaken van een order ga je nu het profiel van de klant koppelen aan je order om er voor te zorgen dat de aangepaste prijs voor het product in rekening wordt gebracht. |
Communiceren in je In-store Shop
Hoe kan ik een bevestigingsmail voor een order opnieuw versturen?
|
Een boodschap linken aan je orderJe kan bij Resengo een boodschap linken aan je order. Op deze manier kan je informatie doorspelen aan je gast. Bij het webshop-product dat gekoppeld is aan jouw reservering kan je de omschrijving instellen met parameters zodat er extra info wordt overgenomen. Je kan deze parameters op twee plaatsen ingeven:
|
Hoe kan ik een boodschap op het betaalbewijs toevoegen?
|
Hoe kan ik zien welke mails er reeds verstuurd zijn voor een order?
In het scherm dat opent, krijg je de communicatiehistoriek van die klant omtrent dat order. De kleur van de envelop geeft aan wat de status van de e-mail is.
|
Andere veelvoorkomende vragen
Hoe komt het dat men de melding krijgt dat een BTW-nummer niet klopt?Voor het controleren van de BTW-nummers gebruiken wij de Europese VIES-service. Je kan het betreffende BTW-nummer daar zelf controleren:https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl. Zie ook https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/faq.html#item_7 Een niet geldig BTW-nummer mag als dusdanig niet op een factuur vermeld worden, zoniet dan zal u zelf de BTW moeten betalen. |
Hoe moet ik onbetaalde orders dagelijks opkuisen?Wanneer je werkt met verschillende BTW-tarieven dan doe je je aangifte op basis van OMZET en niet op basis van ONTVANGSTEN.
Op ontvangsten kan je geen BTW-opsplitsing maken aangezien je bijvoorbeeld deelbetalingen kan hebben. Omzet wil zeggen dat elk order dat ingegeven wordt en niet wordt geannuleerd, ook daadwerkelijk mee wordt opgenomen in je omzet-rapport en dus je aangifte. Daarom is het erg belangrijk dagelijks een opkuis te doen van de niet betaalde orders en te controleren of je het geld er alsnog van zal ontvangen of niet. Het kan bijvoorbeeld perfect zijn dat je een klant hebt die een reservering heeft gemaakt en ook is komen opdagen, nog niet direct betaald heeft maar een van de volgende dagen komt betalen. Dat is dan een onbetaald order dat wel moet blijven staan en je ook gaat aangeven in je omzet, omdat het uiteindelijk betaald zal worden. Als je echter een order hebt van een klant die niet komt opdagen, dan zorg je er voor dat de reservering ook geannuleerd wordt, anders ga je de omzet ervan wel moeten aangeven. Ook gebeurt het regelmatig dat er een order voor een cadeaubon gestart wordt in de zaak maar dan niet verder wordt afgewerkt. Ook die orders moet je verwijderen. Het nakijken van de onbetaalde orders doe je via Orders en kies daar bovenaan de filter Nog te betalen Het verwijderen van deze orders doe je als volgt:
|